Prezentacja Galeria i filmy Testy GSX-R1000R Cennik Dane techniczne Kolorystyka
SuperSport

GSX-R1000A/R 2017

Seria GSX-R: flagowy supersport Suzuki. Całkowicie nowe GSX-R1000 i GSX-R1000R

Suzuki wprowadza całkowicie nową, szóstą generację flagowych supersportów - GSX-R1000 oraz jego bardziej zaawansowanej wersji – GSX-R1000R, które zostały przekonstruowane w oparciu o rozwiązania zaczerpnięte z MotoGP. Definicja serii GSX-R – „Jazda. Skręcanie. Hamowanie." Jest teraz jeszcze bardziej widoczna. Harmonia pracy silnika i podwozia została ulepszona i zbalansowana na jeszcze wyższym poziomie.

Główne charakterystyki GSX-R1000 i GSX-R1000R

Silnik

Nowy rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 999,8cm3 otrzymał nowy system szerokiego zakresu mocy (Broad Power System), który zawiera rozwiązania opracowane dla MotoGP. Jest to system ustalający równowagę między zwiększeniem mocy w zakresie wysokich obrotów a mocą przy niskich i średnich obrotach. Składa się on z czterech podsystemów: zmienne fazy rozrządu VVT; elektronicznie sterowany system przepustnicy,układ rozrządu z jednostronnymi dźwigienkami zaworowymi Suzuki Racing Finger; zawory sterujące ciśnieniem wydechowym.

Podwozie

Nowo opracowana rama ma zmniejszoną szerokość, co poprawia aerodynamikę, jest o 10% lżejsza, a jednocześnie ma zwiększoną sztywność. Motocykl charakteryzuje się lepszym zachowaniem na zakrętach i lepszą zwrotnością, co osiągnięto dzięki zmianie kąta pochylenia silnika i skróceniu odległości od przedniej osi do osi obrotu wahacza. Całkowicie przeprojektowane owiewki z mniejszą powierzchnią czołową przyczyniają się do zdecydowanej poprawy aerodynamiki.

Wyposażenie

Montowane promieniowo przednie zaciski hamulcowe Brembo współpracujące z tarczami “T-drive”, dostosowane do potrzeb modeli seryjnych, charakteryzują się lepszym przekazywaniem siły hamowania.

W modelu GSX-R1000R, standardowo wyposażonym w system ABS, zainstalowanao także system Motion Track Brake, który ogranicza unoszenie tylnego koła przy bardzo intensywnym hamowaniu, korzystając z danych wewnętrznego systemu pomiarów IMU (Inertial Measurement Unit). System ten w motocyklu GSX-R1000R optymalizuje także ciśnienie w zacisku przedniego hamulca, bazując na kącie przechyłu motocykla, by ograniczyć spadek przyczepności przedniego koła na zakrętach.

System Motion Track Traction Control pozwala kierowcy na wybór jednego z 10 poziomów czułości systemu kontroli trakcji, zależnie od warunków panujących na drodze lub na torze wyścigowym oraz upodobań i doświadczenia kierowcy.

Zastosowano systemy pomocnicze, takiej jak układ wspomagania ruszania z niskich obrotów(Low RPM Assist), podnoszący obroty silnika przy ruszaniu i przy pracy silnika na niskich obrotach, czy system łatwego rozruchu (Suzuki Easy Start System) umożliwiający uruchomienie silnika po zwykłym naciśnięciu przycisku startera, bez przytrzymywania go do momentu faktycznego uruchomienia silnika.

Główne cechy GSX-R1000R

Po raz pierwszy w seryjnym modelu motocykla Suzuki zastosowano system kontroli startu (znany z motocykli wyczynowych). System redukuje prawdopodobieństwo poderwania przedniego koła, automatycznie redukując obroty silnika i optymalizując jego moment obrotowy.

Również po raz pierwszy w motocyklu Suzuki zastosowano układ zmiany biegów Quick shift umożliwiający szybsze i płynniejsze zmiany przełożenia.

Standardowe wyposażenie motocykla opartego na maszynach wyścigowych obejmuje przedni sportowy widelec Showa systemu BFF oraz system BFRC lite w tylnym zawieszeniu.